Ćwiczysz? Zobacz dlaczego warto jeść drób

Mięso stanowi zwykle istotny element diety sportowca. Warto jednak pamiętać, że nie każde mięso jest tu wskazane. Powszechnie uważa się, że każdy rodzaj mięsa pomaga w budowie masy mięśniowej i dostarcza do organizmu niezbędnych składników odżywczych. Nie jest to jednak prawda.

Niektóre mięsa wcale nie pomagają w budowaniu wymarzonej sylwetki i mogą wręcz przeszkadzać w osiągnięciu dobrych efektów. Mięsem idealnym dla sportowców – i nie tylko – jest drób. Warto poznać jego właściwości odżywcze i dowiedzieć się, dlaczego jest on tak wskazany.

Zdrowe źródło białka

Mięso zawsze jest źródłem białka, niezbędnego do budowy masy mięśniowej. W wielu jego gatunkach znajduje się jednak równocześnie sporo tłuszczu. Sprawia to, że spożywanie go w większych ilościach nie jest zdrowe. Tłuszcz zwierzęcy nie służy naszemu organizmowi, a w nadmiarze może być niebezpieczny.
Wyjątkiem jest mięso drobiowe. Jest ono bardzo chude i nie zawiera wiele tłuszczu. Ponadto ten, który znajduje się w mięsie drobiowym jest źródłem cennych dla organizmu nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Inne wartości odżywcze

Mięso drobiowe zawiera także spore ilości cynku. Pierwiastek ten wpływa między innymi na kondycję skóry, włosów i paznokci. Niedobory cynku prowadzą też do osłabionej odporności organizmu, problemów z apetytem oraz ciągłego zmęczenia.
Innym ważnym składnikiem mięsa drobiowego jest witamina PP, czyli niacyna. Jest ona odpowiedzialna między innymi za funkcjonowanie układu nerwowego oraz pokarmowego. Pomaga też w usuwaniu z organizmu szkodliwych toksyn.
Warto włączać zdrowy drób do swojej diety jak najczęściej. W odróżnieniu od mięsa czerwonego, mięso drobiowe można jeść nawet kilka razy w tygodniu bez obaw o swoje zdrowie. Jest to jedna z najlepszych i najzdrowszych propozycji dla wszystkich mięsożerców!

Mięso drobiowe a sport

Dieta sportowca musi nieco różnić się od tej dla człowieka, który nie prowadzi aktywnego trybu życia. Osoba, która na przykład regularnie ćwiczy na siłowni potrzebuje więcej kalorii oraz składników odżywczych. Wydaje się, że mięso jest tu idealną odpowiedzią na takie potrzeby. Owszem, ale nie każde. Jeśli komuś zależy na zdrowych potrawach mięsnych, które są pomocne w budowaniu sylwetki, to mięso drobiowe jest dla niego najlepszą propozycją.

Zdrowe i chude mięso

Wybierając zdrowy drób możemy z jednej strony cieszyć się wszystkimi właściwościami mięsa. Drób zawiera to, czego najczęściej szukamy w potrawach mięsnych – białko w dużych ilościach. W przypadku mięsa drobiowego ważnym plusem jest jednak mała zawartość tłuszczu, który jest prawdziwą zmorą każdego sportowca.
Tłuszcz, odkładając się w naszym organizmie, uniemożliwia nam budowanie wysportowanej, umięśnionej sylwetki. Drób zawiera inny, bardziej wartościowy tłuszcz. Nienasycone kwasy tłuszczowe których źródłem jest zdrowy drób odgrywają istotną rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu.

Minerały i witaminy

W mięsie drobiowym znajdziemy wiele innych składników. Jest ono dobrym źródłem cynku, pierwiastka odpowiadającego za odporność organizmu oraz stan włosów i paznokci. Wśród wielu witamin które zawiera drób istotna jest szczególnie niacyna. Witamina PP to składnik niezbędny do funkcjonowania naszego układu nerwowego oraz pokarmowego. Jej braki prowadzą do osłabionej koncentracji, gorszego samopoczucia, a nawet depresji.

Drób dobry dla każdego

Potrawy z mięsa drobiowego to propozycja nie tylko dla sportowców. Świetnie sprawdzają się w diecie każdego, kto chce po prostu zdrowo się odżywiać i dbać o swoją sylwetkę. Drób nie tuczy tak mocno jak inne rodzaje mięs, może być zatem składnikiem nawet diety odchudzającej. Mięso drobiowe jest też bardzo delikatne i lekkostrawne. Z tego powodu poleca się je zarówno osobom starszym, jak i małym dzieciom. Drób może być przygotowywany na tak wiele sposobów, że każdy znajdzie dla siebie idealne potrawy!

Opracowano we współpracy z serwisem dobrydrob.pl

Post Author:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *