dieta dr dąbrowskiej

Dieta dr Ewy Dąbrowskiej

Aby skutecznie schudnąć poszukuje się różnorodnych diet. Jednak nie zawsze są one zdrowe i niekiedy mają nawet negatywne skutki dla organizmu. Warto więc wystrzegać się takich błędów i skorzystać z diety, która opiera się na zasadach zdrowego odżywiania. Dieta dr Ewy Dąbrowskiej składa się z dwóch etapów. Jej głównym celem jest oczyszczenie organizmu z toksyn, a przy okazji zrzucenie zbędnych kilogramów. Jest to oczyszczająca kuracja owocowo-warzywna.

Dieta dr Dąbrowskiej – na czym polega?

Na początku warto zaznaczyć, że celem przedstawionej tu diety jest nie tylko zrzucenie zbędnych kilogramów, ale też doprowadzenie organizmu do zdrowego funkcjonowania. Jej stosowanie ma więc za zadanie przywrócić naturalną homeostazę organizmu (która zaburzana jest np. przez przebyte choroby). Jednakże, aby prawidłowo manipulować homeostazą przy pomocy dobrego odżywiania, najpierw trzeba dogłębnie oczyścić organizm z zalegających w nim toksyn. Stąd też dieta doktor Dąbrowskiej składa się z dwóch etapów:

  1. Oczyszczanie organizmu.
  2. Zdrowe odżywianie.

Etap pierwszy przyjmuje postać głodówki leczniczej albo diety warzywno-owocowej. Drugi nazywa się etapem, lecz jest tak naprawdę
wprowadzeniem do życia (na stałe) nawyków zdrowego odżywiania. Oba etapy muszą być wspomagane aktywnością fizyczną.

Zasady diety dr Dąbrowskiej

W pierwszym etapie, przez około 6 tygodni, spożywa się jedynie warzywa i owoce (w postaci soków albo surowe). Produktami, które są dozwolone, są jedynie warzywa niskoskrobiowe i owoce niskocukrowe. Niewskazane jest zaś przyjmowanie żadnych innych pokarmów. Każdego dnia diety powinno się spożywać maksymalnie 600 kcal. Co ważne, dr Dąbrowska wskazała, że ten etap diety nie powinien być jednorazowy, a warto go powtarzać – nawet cztery razy w ciągu roku.Taki post jest bowiem pomocny w oczyszczaniu organizm z toksyn, szkodliwych substancji i związków chemicznych. Dzięki temu człowiek nabiera energii i sił witalnych. Natomiast etap drugi, czyli zdrowe odżywianie, opiera się na spożywaniu pokarmów takich jak: kasze, chleb razowy, orzechy, rośliny strączkowe oraz produkty mleczne, a wyłącza produkty wysoce przetworzone, zawierające konserwanty i sztuczne węglowodany (istnieje tutaj cała lista zakazanych produktów). Warto jednak wiedzieć, że istnieją przeciwwskazania do stosowania tejże diety. Są nimi: niedowaga, ciąża oraz choroby takie jak: cukrzyca, gruźlica, nowotwór, niewydolność nerek, czy nadczynność tarczycy. Dieta ta zalecana jest zaś przede wszystkim osobom ze: słabą odpornością, problemami neurologicznymi i zaburzeniami hormonalnymi.

Post Author:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *