Odchudzanie

Jak zmotywować się do odchudzania i ćwiczeń? 5 wskazówek

Wizja idealnej sylwetki i wymarzonej formy na lato rozpoczyna się u większości ludzi w okresie, kiedy na zewnątrz zaczyna topnieć śnieg i pojawiają się pierwsze cieplejsze dni. Siłownie, obiekty sportowe i cateringi dietetyczne rozpoczynają propagowanie haseł mających zmotywować nas do przygotowywania się do sezonu plażowego. Na plakatach widzimy jedynie wysportowane osoby, a w reklamach szczupłe sylwetki. Oprócz samych ćwiczeń ważniejszym elementem w drodze po wymarzoną figurę jest odpowiednia dieta. Lata złych przyzwyczajeń nie pomagają w zmianie nawyków na zdrowsze, a lepsze wybory nie zawsze są dla nas oczywiste. Niejednokrotnie paczka czipsów wygrywa ze zdrową kanapką, czy lekką sałatką. Poranne wstawanie na trening również nie za szybko wchodzi nam w krew. Jak więc zmotywować się do wszystkiego tego, co poprowadzi nas w drodze do wymarzonej formy i zacząć odchudzanie?

Realne cele

Przede wszystkim wyznaczmy sobie realne, możliwe do zrealizowania cele. Nic tak nie demotywuje człowieka jak widok rzeczy, o które się stara, a które nie następują tak szybko, jak byśmy tego chcieli. Pamiętajmy jednak, że zdrowe odchudzanie to nie to samo co błyskawiczne odchudzanie. Jeśli zdecydujemy się na radykalne sposoby, równie szybko możemy stracone kilogramy odzyskać, a z takiej demotywującej sytuacji znacznie ciężej jest nam się podnieść. Nie zakładajmy, że schudniemy w tydzień 10 kg lub że będziemy jedli w ciągu dnia jedynie dwie sałatki. Życie bardzo szybko zweryfikuje zasadność tych postanowień i w efekcie będziemy jedynie sfrustrowani i przybici tym, że nie udaje nam się osiągać celów. Stawiajmy małe kroki i cele, które będziemy mogli realizować, co doda nam energii do dalszej walki.

Wybór aktywności fizycznej

Znajdźmy sport, który najbardziej nam odpowiada. Mówi się, że aby nasze ciało utrzymywało zdrowie, potrzeba mu mniej więcej minimum 30 minut dodatkowego ruchu każdego dnia. Wizja spędzania czasu codziennie na siłowni wydaje się być nużąca i niezbyt ciekawa. Na szczęście mamy dziś do wyboru mnóstwo rodzajów aktywności fizycznej i wybierać możemy w naprawdę niezliczonych opcjach. Może właśnie basen zamiast biegania na bieżni zmotywuje nas do częstszego ruszania się? Może okażemy się być bardzo dobrzy w tenisa, dzięki czemu zyskamy dodatkowy ruch i jednocześnie dobrą zabawę? Ćwiczenia nie muszą odbywać się wyłącznie na orbitreku czy rowerku stacjonarnym. Próbujmy wielu różnych aktywności, a na pewno któraś z nich stanie się naszą ulubioną. Co więcej, możemy zdecydować się również na trening w domu bez sprzętu, jeśli nie chcemy nigdzie wychodzić.

Odpowiednia motywacja

Jeśli miewamy częste spadki motywacji, a niedługo potem przez kilka dni nadganiamy straty, zastanówmy się, co takiego motywuje nas w tych lepszych momentach o działania. Dla każdego człowieka może to być zupełnie inna rzecz. Może oglądając filmiki znanych sportowców, zaczynamy czuć potrzebę podjęcia aktywności? Może przeglądanie stron internetowych ze zdrowym, apetycznie wyglądającym jedzeniem sprawia, że mamy ochotę przygotować podobną sałatkę do tej widniejącej na zdjęciu? Może widok sławnej osoby, która według nas ma idealną sylwetkę, zachęca nas do zaopiekowania się sobą nieco bardziej? Cała praca polega tutaj na przemyśleniu naszych zachowań i zwiększeniu bodźców, na które reagujemy pozytywnie. Jeśli zrobimy rozeznanie, dużo prościej będzie nam stwarzać motywujące nas sytuacje.

Warto również zwrócić uwagę na pewną możliwość zarobku, która może posłużyć jako dodatkowa motywacja. Wystarczy, że skorzystamy z diety i planu treningowego ułożonego przez Fabrykę Siły i podeślemy zdjęcia ze swojej metamorfozy. Jeśli firma zdecyduje się umieścić je na stronie, to otrzymamy 500 złotych.

Sensowna dieta

Nie katujmy się ucinaniem kalorii poniżej wartości, która jest dla nas minimalna. Jest to bardzo częsty i bardzo demotywujący błąd nowicjuszy na drodze zdrowego odżywiania. Ujemny bilans kaloryczny jest rzeczą niezbędną, jeśli chcemy stracić nadprogramowe kilogramy. Musimy jednak robić to z głową. Porady możemy zasięgnąć u dietetyka, lekarza lub po prostu skorzystać z dostępnych w Internecie kalkulatorów, które mniej więcej obliczą nam nasze minimalne zapotrzebowanie kaloryczne, jakiego musimy się trzymać, aby schudnąć, jednocześnie nie wyrządzając krzywdy naszemu organizmowi.

Uczucie ciągłego głodu doprowadzić może nas do rzucania się na jedzenie, sięgania po przetworzone lub wysokokaloryczne przekąski. Dostosowując kaloryczność posiłków do naszego zapotrzebowania, sprawiamy, że dieta jest jedynie zmianą dotychczasowego sposobu żywienia, a uczucie głodu zupełnie nie występuje. Dzięki temu nie mamy ochoty jej przerwać, a efekty odchudzania są widoczne dużo szybciej, co sprawia, że jesteśmy wytrwalsi w swoim postanowieniu.

Dobre towarzystwo

Jednym z najbardziej efektywnych sposobów motywujących nas do ćwiczeń i trzymania się zdrowej diety jest towarzystwo drugiej osoby. Na pewno w naszym otoczeniu znajdzie się ktoś, kto tak jak my postawił sobie pewne cele i dąży do ich realizacji. Wiedząc, że jest ktoś, komu zdajemy relacje z naszych poczynań i ktoś, kto wyciągnie nas na trening pomimo zmęczenia lub lenistwa, dużo łatwiej jest nam trzymać się założonego planu. Jeśli nie mamy jednak nikogo takiego wśród znajomych, możemy poszukać kompana na grupach społecznościowych, które skupiają w sobie osoby, chcące motywować się wzajemnie. Postęp technologiczny daje nam tutaj ogrom możliwości.

Podsumowanie

Droga do wymarzonej sylwetki nie musi wiązać się z szeregiem wyrzeczeń i ze spędzaniem długich godzin na siłowni. Mamy do wyboru naprawdę wiele opcji aktywności fizycznej oraz kompletowania sobie zdrowych, dobrze zbilansowanych posiłków. Jeśli odchudzanie i ćwiczenia nie są czymś, w czym czujemy się wystarczająco dobrzy, warto zastosować kilka powyższych wskazówek, które skutecznie podniosą naszą motywację do walki o lepszą wersję siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *