odchudzanie bez ćwiczeń

Odchudzanie bez ćwiczeń – czy jest możliwe?

Wiele osób zmaga się z nadprogramowymi kilogramami, które najchętniej by zrzucili i wbrew pozorom nie jest to proces trudny. W zasadzie wystarczy jedynie rzetelne podejście do tematu i przede wszystkim chęci. Jednak co z osobami, które stronią od aktywności fizycznej, a chętnie pozbyliby się kilku kilogramów. Czy odchudzanie bez ćwiczeń w ogóle jest możliwe?

Co ma wpływ na utratę kilogramów

Zacznijmy od rzeczy najistotniejszej, czyli od czego zależy to, czy zrzucimy wagę, czy też ją przybierzemy. Kluczowa w tej kwestii jest ilość energii, którą dostarczamy wraz z pożywieniem, w porównaniu do tej, którą zużywamy. Najprościej mówiąc, aby schudnąć musimy dostarczyć jej mniej, niż nasz organizm potrzebuje. Teoretycznie sprawa jest bardzo prosta. Czy jest to możliwe bez ćwiczeń? Jak najbardziej i sam proces w zasadzie jest bardzo podobny. Jedyna różnica polega na tym, że skoro nie ćwiczymy, to zużywamy mniej energii, a co za tym idzie – również mniej jej potrzebujemy.

Odchudzanie bez ćwiczeń, a dieta

Nawet biorąc pod uwagę regularne ćwiczenia, kluczem do zrzucenia wagi zawsze była dieta. Tutaj, rezygnując z ćwiczeń musimy przyłożyć do niej jeszcze większą wagę. Najważniejszą kwestią jest, aby ilość przyjmowanych kalorii była mniejsza, od ilości, którą potrzebujemy. Oczywiście nie każdy wie ile tej energii potrzebuje każdego dnia, więc można posłużyć się wzorami, które pomogą w określeniu dziennego zapotrzebowania i ułożyć taką dietę samodzielnie. Oczywiście nie zapominając o jakości jedzenia, gdyż opierając swoją dietę na „śmieciowym jedzeniu” bez wartości odżywczych z pewnością ucierpi nasze zdrowie.

Co z osobami, które mimo wielu informacji znajdujących się w internecie, dalej nie potrafią samodzielnie ułożyć diety? W takich sytuacjach z pomocą przychodzą firmy, takie jak Fabryka Siły, które zajmują się układaniem diet dostosowanych pod indywidualną osobę. Co ważne, dostępne są różne warianty: dieta + ćwiczenia, sama dieta lub same ćwiczenia.

Dodatkowe wsparcie podczas odchudzania bez ćwiczeń

Odpowiednia dieta jest kluczem do sukcesu, ale dodatkowo możemy posłużyć się różnymi spalaczami tłuszczu oraz tabletkami na odchudzanie. Musimy tylko pamiętać, że nie są to złote środki, które gwarantują efekty, nawet jeśli totalnie olejemy temat diety. Tego typu suplementy traktuje się jedynie jako wsparcie, które przyspiesza metabolizm, a nie jako środek zastępujący dietę.

Czy warto rezygnować z ćwiczeń?

Odchudzanie bez ćwiczeń faktycznie jest możliwe. Pytanie tylko: po co? Regularna aktywność fizyczna ma przede wszystkim pozytywny wpływ na zdrowie, więc nie warto z niej zupełnie rezygnować. Czy naprawdę tak trudno wygospodarować trochę dodatkowego wolnego czasu, aby trochę poćwiczyć? Na dobrą sprawę nie musi to być siłownia, gdyż naprawdę wiele ciekawych ćwiczeń możemy wykonywać w domu, nawet bez dodatkowego sprzętu. Mowa tutaj oczywiście o ćwiczeniach z wykorzystaniem własnego ciała, choć czasem warto rozważyć zakup dodatkowych akcesoriów np. hantli, gum oporowych itp. Nie jest to duży wydatek, a pozwoli osiągać jeszcze lepsze efekty.

Druga kwestia jest taka, że dokładając regularne ćwiczenia możemy zjeść więcej, a mimo to chudnąć. Jest tak, ponieważ ilość potrzebnej energii w danym dniu się zwiększa. Czy nie lepiej zamiast drastycznie ograniczać ilość spożywanych kalorii, po prostu dorzucić trochę aktywności?

Ile trwa takie odchudzanie?

Tempo utraty kilogramów uzależnione jest od różnicy w ilości dostarczanych kalorii, do ilości kalorii, których potrzebujemy. Za bezpieczne przyjmuje się utratę od 0,5 kg do 1 kg tygodniowo, więc nie warto tych wartości przekraczać. Oczywiście jest to możliwe przy drastycznym obcinaniu kalorii, ale z pewnością negatywnie odbije się to na zdrowiu. Zwłaszcza biorąc pod uwagę odchudzanie bez ćwiczeń, gdyż w tej sytuacji i bez tego ilość spożywanych kalorii jest najczęściej bardzo mała.

Post Author: PomocnikOdchudzania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *