5 sposobów jak podkręcić metabolizm

Metabolizm – co to jest i jak go podkręcić?

Masz nowy plan żywieniowy. Niestety efekty nie są zadowalające. Chudniesz zbyt wolno. W końcu, jeśli z czegoś zrezygnowałeś, to chciałbyś ujrzeć jakieś wyniki, prawda? Poza tym nic nie motywuje do dalszej diety i ćwiczeń mocniej, niż nowe kształty w lustrze i świadomość tego, że wchodzisz w stare dżinsy. Zatem, jak przyspieszyć spalanie tłuszczu? Spróbuj poniższych 5 sposobów, aby podkręcić metabolizm.

Metabolizm – co to?

Metabolizm jest procesem, który odbywa się w komórkach naszego ciała. W nich odbywa się przemiana materii, podczas której konkretne substancje przetwarzane są na inne, niektóre z nich wchłaniane, a jeszcze inne pełnią rolę pomocniczą podczas przemiany materii. Chcąc zacząć odchudzanie warto wiedzieć, w jaki sposób możemy zwiększyć metabolizm, a co za tym idzie – przyspieszyć cały proces zrzucania zbędnych kilogramów.

Jedz pikantnie, a podkręcisz metabolizm

Baw się przyprawami i dodatkami. Skoro gotujesz dla siebie, nie bój się dodawać ostrości i charakteru swoim daniom. Niektóre ze składników, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Używaj papryki chili, chrzanu, pieprzu, kurkumy. Zwłaszcza zimą, dodatki te sprawiają, że nasze ciało zwiększa temperaturę. A im większa temperatura w ciele, tym lepszy metabolizm. Cukru nie używasz, ale cynamon czy kardamon, to przyprawy, które zdecydowanie pomagają zwalczyć łaknienie na słodkie potrawy. Przy okazji poprawiają przemianę materii. Jeśli herbata, to najlepiej zielona i z imbirem. Kawę możesz też pić do woli, a najlepiej przed treningiem. Dodatkowo, jeśli jeszcze wyeliminujesz z niej mleko i dodasz trochę kardamonu, pomożesz ciału spalić więcej tłuszczu. Używaj świeżych ziół: oregano, bazylii, estragonu, gdyż zdecydowanie pomagają w walce z nadwagą.

Odpowiednio dobierz trening, który zwiększy metabolizm

Jeśli ćwiczysz trzy razy w tygodniu, trzymasz się nowych nawyków żywieniowych, a waga nie spada – modyfikuj. Trening powinien być urozmaicany i często zmieniany np. co miesiąc. Schemat powtarzany przestaje być efektywny. Ciało, które się przyzwyczaja do określonego wysiłku, przestaje być tak samo wydajne, jak na początku. Ważne jest, by tempo ćwiczeń było zróżnicowane. Nie od razu muszą to być interwały. Biegaj szybko, na przemian z wolniejszym spacerem. Zmiana intensywności w treningu jest dobrym sprzymierzeńcem w redukowaniu masy ciała.

Nie chcesz samodzielnie układać treningu i co chwilę go zmieniać? Zawsze możesz zdać się na specjalistów, którzy zrobią to za Ciebie, a w razie potrzeby również ułożą dietę odchudzającą. Jedną z takich właśnie firm jest Fabryka Siły, która ma bardzo dobre opinie, więc warto spróbować.

Nawadniaj się, a zwiększysz metabolizm

Picie wody to kolejny bardzo ważny aspekt, a powinniśmy pić przynajmniej 2 litry dziennie, najlepiej samej wody. Kawa czy herbata to tylko dodatkowe płyny, które stanowić powinno dodatek, a nie podstawę nawodnienia. Woda dostarczona organizmowi w odpowiedniej ilości sprzyja filtracji nerek i wspomaga usuwanie toksyn. Z kolei brak wody zaburza procesy, które zachodzą w naszym ciele. Tracimy cenną energię, którą organizm mógłby poświęcić na spalanie tkanki tłuszczowej. Woda to naturalne środowisko wszystkich procesów, a nasz organizm składa się w głównej mierze właśnie z wody. Ważne jest więc, by zadbać o odpowiedni poziom nawodnienia. Warto też jeść warzywa i owoce, gdyż to naturalne produkty mające w sobie dużo cennych płynów.

Jedz regularnie, śpij normalnie.

Zacznij śniadaniem, a najlepiej spożywaj je o stałej porze. Co więcej, nie rób przerw między posiłkami dłuższych niż cztery godziny. Zdecydowanie lepiej jeść mniej, a częściej. Jeśli dłużej nie jesz w ciągu dnia, to organizm przechodzi w tryb awaryjny i bez dostarczenia mu jedzenia zaczyna gromadzić tłuszcz. Regularne jedzenie pozwala też na stałe utrzymanie poziomu cukru we krwi i wpływa pozytywnie na całą gospodarkę hormonalną. Co ciekawe, im mniej jesz, tym wolniej chudniesz. Sen też ma bardzo istotny wpływ na figurę, gdyż brak snu to brak regeneracji. Kiedy organizm nie odpoczywa, zostaje zaburzony cały proces metaboliczny. Najczęściej, jeśli jesteś zmęczony, to szukasz dodatkowej energii w jedzeniu i masz większą ochotę na zjedzenie kalorycznego deseru. Najlepiej jest, kiedy śpimy około siedmiu godzin na dobę.

Zadbaj o białko i błonnik w diecie.

Produkty białkowe wspomagają układ metaboliczny ze względu na zawarty w nich wapń. Wzmacnia on nie tylko kości, ale ma też ogromny wpływ na poziom kortyzolu we krwi. Odpowiednia ilość wapnia to sygnał dla organizmu, by ograniczyć wydzielanie kortyzolu. Im więcej kortyzolu, tym większe odkładanie tłuszczu. Błonnik również dobroczynnie wpływa na regulację procesów trawiennych. Prawidłowe zapotrzebowanie dzienne to około 30 gram. Zamiast pieczywa pełnoziarnistego wybierz lepiej warzywa, owoce lub garść orzechów.

Dodatkowo staraj się nie stresować i bądź cierpliwy. Jedź świadomie i uważnie. Pamiętaj, że każdy organizm jest inny. Unikaj alkoholu, nie podjadaj ciastek. Zamiast nich, zjedz lepiej kawałek gorzkiej czekolady. I zmieniaj. Testuj. Pracuj ze swoim ciałem, a nie nad ciałem. Czasem proste metody, są najlepsze.

Post Author: PomocnikOdchudzania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *