Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska jest coraz częściej pojawiającym się sposobem na utratę dodatkowych kilogramów. Jest to rygorystyczna dieta zakładająca trzymanie się planu żywieniowego przez okres 13 dni. Nie należy kuracji ani wydłużać ani skracać.

Charakterystyka

Dieta kopenhaska jest dość schematyczna, więc w trzynastodniowym jadłospisie pojawiać się będą podobne, a nawet te same produkty. Zakłada ona jedzenie tylko 3 posiłków dziennie: śniadania, obiadu i kolacji. Ważne jest przede wszystkim przestrzeganie godzin jedzenia. Po śniadaniu jest czas na obiad, który powinien być zjedzony przed godziną 14, a obiad przed 18. Istotne jest również liczenie kalorii, ponieważ nie powinniśmy przekraczać 900 kcal dziennie.

Podstawowe składniki diety:

  • chude mięso
  • warzywa
  • jaja
  • kawa lub zielona herbata

Zalety

  • Przede wszystkim pozwala szybko schudnąć
  • pozwala wyeliminować złe nawyki jak podjadanie między posiłkami
  • jest krótka

Wady

  • widoczny spadek energii
  • może powodować nudności, wymioty lub zawroty głowy

Dodatkowe zalecenia

Według dietetyków podczas stosowania diety kopenhaskiej trzeba wyeliminować z jadłospisu sól. Można zamiast tego do woli korzystać z różnego rodzaju ziół, które równie dobrze poprawią smak potraw.

Dieta kopenhaska jest bardzo uboga w witaminy dlatego należy zaopatrzyć się w suplementy uzupełniające ich niedobór. Z wyjątkiem witaminy A, której jest dużo w tej diecie.

Należy także wypijać przynajmniej 2 litry wody dziennie.

Dla kogo Dieta kopenhaska

Dieta ta jest przede wszystkim dla osób zdrowych. Do głównych założeń diety należy ograniczenie węglowodanów, tłuszczów i kalorii, więc nie powinno to dziwić.

 

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *