Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska jest coraz częściej pojawiającym się sposobem na utratę dodatkowych kilogramów. Jest to rygorystyczna dieta zakładająca trzymanie się planu żywieniowego przez okres 13 dni. Nie należy kuracji ani wydłużać ani skracać.

Charakterystyka

Dieta kopenhaska jest dość schematyczna, więc w trzynastodniowym jadłospisie pojawiać się będą podobne, a nawet te same produkty. Zakłada ona jedzenie tylko 3 posiłków dziennie: śniadania, obiadu i kolacji. Ważne jest przede wszystkim przestrzeganie godzin jedzenia. Po śniadaniu jest czas na obiad, który powinien być zjedzony przed godziną 14, a kolacja przed 18. Istotne jest również liczenie kalorii, ponieważ nie powinniśmy przekraczać 900 kcal dziennie.

Podstawowe składniki diety:

  • chude mięso
  • warzywa
  • jaja
  • kawa lub zielona herbata

Zalety

  • Przede wszystkim pozwala szybko schudnąć
  • pozwala wyeliminować złe nawyki jak podjadanie między posiłkami
  • jest krótka

Wady

  • widoczny spadek energii
  • może powodować nudności, wymioty lub zawroty głowy

Dodatkowe zalecenia

Według dietetyków podczas stosowania diety kopenhaskiej trzeba wyeliminować z jadłospisu sól. Można zamiast tego do woli korzystać z różnego rodzaju ziół, które równie dobrze poprawią smak potraw.

Dieta kopenhaska jest bardzo uboga w witaminy dlatego należy zaopatrzyć się w suplementy uzupełniające ich niedobór. Z wyjątkiem witaminy A, której jest dużo w tej diecie.

Należy także wypijać przynajmniej 2 litry wody dziennie.

Dla kogo Dieta kopenhaska

Dieta ta jest przede wszystkim dla osób zdrowych. Do głównych założeń diety należy ograniczenie węglowodanów, tłuszczów i kalorii, więc nie powinno to dziwić.

 

Post Author: PomocnikOdchudzania

3 thoughts on “Dieta kopenhaska

    Olala25

    (Marzec 16, 2018 - 6:03 pm)

    Dieta jest ciekawa i dość prosta w utrzymaniu, jednak na codzień potrzebujemy nieraz dużej dawki energii a bez węglowodanów nic z tego. Ja pilnuje przede wszystkim porządnego śniadania gdzie są węglowodany, pozniej co 3 godziny posiłek, mało ale często, dużo wody, zero pszenicy, dużo warzyw i owoców kwaśnych, słodycze rzadko, ale czasem zjem;) i już 4 kilo w dół.

    Tomi

    (Lipiec 8, 2018 - 3:38 pm)

    Trzy posilki dziennie sniadanie obiad i kolacja aw tekscie jemy obiad przed 14 i obiad przed 18. Czyli 1 danie 14 a drugie 18? A kiedy kolacja? Zarcik. Blad w tekscie.

      PomocnikOdchudzania

      (Lipiec 8, 2018 - 4:03 pm)

      Dzięki za zwrócenie uwagi. Faktycznie wdarł się mały błąd, ale już poprawione 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *