Dieta, Odchudzanie

Jak schudnąć bez ćwiczeń

Odstający brzuch jest obecnie zmorą wielu ludzi, choć zdecydowana większość bardzo chętnie by się go pozbyła. Jednak do tego potrzeba już konkretnych działań, na które nie każdy się decyduje. Same chęci nie wystarczą, ale wbrew pozorom wcale nie trzeba ostrych i długich treningów, aby pozbyć się oponki. Można schudnąć bez ćwiczeń, ale konieczne będzie przykładanie większej wagi do spożywanych posiłków. Jak się zabrać za odchudzanie bez treningów i o czym trzeba pamiętać?

Co jest najważniejsze, jeśli chcemy schudnąć bez ćwiczeń

Z całą pewnością nie będzie to nic odkrywczego i praktycznie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że chcąc schudnąć bez ćwiczeń trzeba szczególną uwagę poświęcić diecie. Ta musi być nie tylko zdrowa i pełnowartościowa, ale również charakteryzować się deficytem kalorycznym. To właśnie ilość spożywanych kalorii jest czynnikiem wpływającym na naszą wagę. Jeśli jemy więcej niż potrzebujemy, to masa wzrasta i odwrotnie. Dlatego chcąc schudnąć bez ćwiczeń musimy zadbać, aby ilość spożywanych kalorii była mniejsza od dziennego zapotrzebowania.

Wbrew pozorom układanie diety odchudzającej nie jest przesadnie skomplikowane i można do określenia zapotrzebowania posłużyć się specjalnymi wzorami. Wprawdzie nie są one idealne, ale mogą stanowić pewien punkt odniesienia.

Jeśli ktoś nie ma chęci lub czasu na samodzielne układanie diety, to zawsze można posłużyć się gotowymi planami dietetycznymi. Oczywiście najlepiej zdecydować się na te układane indywidualnie przez firmy specjalizujące się w tym np. Fabrykę Siły. Wprawdzie dostępne są również gotowce w internecie, ale uniwersalne plany rzadko zdają egzamin, więc i tak wymagałyby modyfikacji.

Czy można schudnąć bez ćwiczeń i liczenia kalorii?

Skoro dieta, to i liczenie kalorii – co nikogo nie powinno dziwić. Chcąc utrzymać deficyt kaloryczny musimy tego pilnować, choć wcale nie musimy za każdym razem posiłkować się wagą. Jeśli potrafimy na oko określić gramaturę lub korzystamy z paczek o określonej gramaturze np. ryż pakowany po 100 gram, to nie ma większego problemu.

Dlaczego nie warto rezygnować z treningu chcąc schudnąć

Jest na świecie wiele osób, które choć nie ćwiczą regularnie, to cieszą się płaskim brzuchem. Dieta jest oczywiście najważniejsza, ale nie warto przy tym całkowicie rezygnować z treningów. Dzięki nim nie tylko ułatwimy sobie cały proces odchudzania, ale również wyrzeźbimy mięśnie, które będą prezentować się zdecydowanie lepiej od po prostu szczupłej sylwetki. Co najważniejsze nie potrzebujemy do tego wcale siłowni i specjalistycznego sprzętu, gdyż wiele ćwiczeń możemy bez większego problemu wykonywać nie opuszczając swojego lokum. Taki trening w domu bez sprzętu może dać naprawdę ciekawe efekty i nie będzie wymagał żadnych nakładów finansowych np. na zakup karnetu.

Druga sprawa, że regularny trening znacznie zwiększa zapotrzebowanie kaloryczne, więc możemy jeść więcej i w dalszym ciągu chudnąć. Dzięki temu pozbędziemy się oponki z brzucha i boczków bez wyrzeczeń i radykalnego ucinania kalorii, aby zachować deficyt kaloryczny.

Odchudzanie bez ćwiczeń, a efekty

Dużo łatwiej schudnąć bez ćwiczeń trzymając dietę, jak na odwrót. Płaski brzuch robi się w kuchni, więc o efekty nie trudno, jeśli tylko jej pilnujemy. Oczywiście drobne odstępstwa nie zaprzepaszczą całego procesu odchudzania, a taki „cheat meal” od czasu do czasu może nawet pomóc. Jednak warto przy tym pamiętać, że efekty nie przychodzą od razu i potrzeba cierpliwości – zwłaszcza, jeśli do zgubienia jest sporo kilogramów. Wprawdzie można zgubić sporą ilość kilogramów w relatywnie krótkim czasie, ale z pewnością nie będzie to zdrowe i narazimy się w ten sposób na efekt jo-jo. Oczywiście w sytuacji, gdy brzuch jest już prawie płaski i chcemy tylko lekko go dociąć, to czas będzie odpowiednio krótszy i wcale nie musimy czekać tygodniami na satysfakcjonujące efekty.

Podsumowanie

Odchudzanie to z reguły proces długotrwały, choć bywają pewne wyjątki. Dlatego potrzeba do tego cierpliwości i konsekwencji w działaniu, aby osiągnąć zamierzony efekt. Najlepiej, jeśli nie są to cykliczne działania, a wprowadzone stałe nawyki żywieniowe. Dzięki temu unikniemy efektu jo-jo i zapewnimy sobie płaski brzuch przez cały rok, a nie tylko sezonowo. Co najważniejsze możemy schudnąć bez ćwiczeń i utrzymać bez większych wyrzeczeń zadowalającą nas wagę, więc nawet osoby nie lubiące treningów mogą cieszyć się płaskim brzuchem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.